עבודה מועדפת בדרום - פתרונות - גיוס עובדים

עבודה מועדפת בדרום

עבודה מועדפת בדרום

אזור הדרום עלה בשנים האחרונות לכותרות, לעיתים מהסיבות הלא נכונות. כשמתמקדים רק באיום הבטחוני, שוכחים למעשה שיש שם אוכלוסיה שלמה של אנשים, שלומדים ועובדים למחייתם, וביניהם- גם חיילים משוחררים. עבור רבים מהם, מציאת עבודה מועדפת היא הצעד הראשון בחיים האזרחיים, כזה שמאפשר כניסה “חלקה” לעולם התעסוקה. במאמר זה אנו נתייחס למאפייני עבודות מסוג זה בחלקה הדרומי של ישראל.מתחנות דלק ועד בתי מלון

עבודה מועדפת בדרום – רקע כללי

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא מהות העבודה שמוגדרת כיום כעבודה מועדפת על ידי הביטוח הלאומי. אחרי הכול, אם הגעתם לכאן, סביר להניח שזו אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות אתכם. אז ככה: עבודה מועדפת היא כזו הנעשית במקצוע “בעל עדיפות לאומית” אשר משווע לעובדים מקצועיים דוגמת חיילים משוחררים. תחנות דלק, מפעלים, אזורים חקלאיים, בתי מלאכה, בתי מלון- אלו המקומות שיקלטו אליהם את המשוחררים הטריים, ויעניקו להם, בתום חצי שנה, את המענק בגובה של כ-9,200 ש”ח.

בהמשך לכך, כאשר באים לבחון את מפת העבודה המועדפת בדרום, ברור כי עומדות לפנינו לא מעט “נקודות עניין”. אין דינה של מציאת עבודה מועדפת באשדוד עמוסת המפעלים דומה לעבודה באילת, בה יש אינספור בתי מלון. בכל עיר או יישוב בדרום ניתן למצוא לא מעט פתרונות תעסוקה לצעירים, והבחירה נעשית, בעיקר, על פי ההעדפות של מחפש העבודה, או לחילופין הדרישות בשוק העבודה ברגע נתון.

דרומיים צריכים לעבוד בדרום

מספיק שבוע אחד באזרחות כדי להבין שהעולם ש”בחוץ” שונה פי כמה מאשר מה שהתרגלנו אליו בשירות הצבאי, אולם נקודת דמיון מרכזית אחת קיימת בשני המקרים: בשניהם, הזמן שלנו יקר עד מאוד. עבודה מועדפת אינה פשוטה. היא אינטנסיבית, ודורשת לעיתים מאמץ פיזי- דוגמת עבודה מועדפת במפעלים. ועם זאת, כמעט כל הצעירים שהתנסו בכך יטענו, בפה המלא, שהחוויה (והתגמול) שווים את המאמץ.

הנקודה החשובה שיש להבהיר היא שחבל לבזבז זמן רב בחיפוש עבודה הרחק מאיזור המגורים. הנסיעות גוזלות זמן, ובחיים האזרחיים גם כסף. מעבר לכך, ערי הדרום כוללות בתוכן אינספור אפשרויות תעסוקה למשוחררים הטריים, כך שאין טעם להרחיק מהן. במקרה הזה, הביקוש לעובדים בהחלט ראוי, אולי אפילו יותר מאשר בערי גוש דן הצפופות. ניתן בהחלט למצוא עבודה מועדפת בדרום ומגוון רחב של ערים ותחומי עיסוק. למידע נוסף על עבודה מועדפת לחיילים משוחררים.

כך מוצאים עבודה בדרום

יש הסבורים כי קשה לחיילים משוחררים למצוא עבודה, אפילו כזו המיועדת להם. כמובן שזו טעות: לאחר מספר פעולות פשוטות, הסיכויים לקבלת המשרה הרצויה גבוהים במיוחד. כך, רצוי מאד לאחר השחרור להכין מסמך קורות חיים. מסיבות ברורות, בדרך כלל הוא לא יהיה עמוס יתר על המידה. תחת זאת, רצוי להדגיש בדיוק את מהות התפקיד שנעשה בצבא, וכן משרות אחרות שנעשו לפניו, בתקופתו או אפילו לאחר מכן. יש להתכונן לראיון קצר, אשר ידגיש את ההתאמה למקצוע, ולכבד את המעמד בלבוש הולם ובצורה מנומסת ואדיבה.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח