עבודה מועדפת בקיבוץ - פתרונות - גיוס עובדים

עבודה מועדפת בקיבוץ

עבודה מועדפת בקיבוץ

כולם יודעים מהי עבודה מועדפת. כאשר אומרים עבודה מועדפת, הכוונה היא לרשימת עבודות שביטוח לאומי הגדיר אותן כעבודות נדרשות למשק. מי שיעסוק בהן בהתאם לכללים מסויימים שמוגדרים בחוק, יהיה זכאי יקבל מענק מהמדינה.

לצערנו, המדינה הגדירה כי רק חיילים שמשוחררים עד שנתיים שיעבדו בעבודות האלה, יהיו זכאים לקבל את לקבל את המענק. אגב, נכון להיום, גובה המענק שהמדינה מזכה על 6 חודשי עבודה מועדפת לחיילים משוחררים, עומד על 9011 ₪.

אבל מה לגבי עבודה מועדפת בקיבוץ?

פעם, לפני שנים, הקיבוץ היה תמצית ההוויה הישראלית. חבר’ה צעירים, מלח הארץ, היו מסתובבים ברחבי הקיבוץ ובין מטעי הפלחה, שזופים מהשמש היוקדת. המוני מתנדבים ומתנדבות היו פוקדים את הקיבוצים בארץ, ובאים לתקופות של חצי שנה ועד כמה שנים. בזמנים ההם, המושג עבודה מועדפת בקיבוץ, בכלל לא היו קיים.

עם השנים, חלו שינויים באופי הקיבוצים הקלאסי, וכמות העובדים שהגיעו פעם לפקוד את שדות הקיבוץ והמחלבות, ירדה פלאים, המתנדבים כבר לא מגיעים, ישנו חוסר אמיתי בעובדים זרים, ורבים מבני חברי הקיבוץ שמשתחררים מהצבא, הולכים לחפש את עתידם בעיר הגדולה. המצב הזה הביא את הקיבוצים לפנות לחיילים משוחררים כדי שיבואו לעשות עבודה מועדפת בקיבוץ.

אז באילו סוגי עבודה מדובר?

עבודות בפלחה ובשדות, היא עבודה מועדפת בקיבוץ קלאסית, משום שהיא גם משלבת עבודה מועדפת בחקלאות וגם אהבת האדמה. עבודה זו אינה קלה, משום שעובדים בחום וסוחבים לעיתים בלות של חציר, או קרטונים של ירקות ופירות, אך היא נחשבת עבודה מועדפת, ובסיום חצי שנת עבודה, העוסק בה יהיה זכאי למענק.

עבודה מעודפת בקיבוץ נוספת, היא עבודה ברפת. מי שלא נכנס לרפת פרות בשעת בוקר מוקדמת, אינו יודע ניחוח מהו. הרפתנים משכימים קום, כדי להתחיל בעבודת החליבה מוקדם בבוקר. הם לבושים מגפיים גדולים עד הברכיים וסרבל עבודה ותפקידם הוא לדאוג לפרות לכל מחסורם, רק שיהיה להן ראש נקי ליצור חלב.

ישנן עבודות נוספת בקיבוץ, אך אלה היו שתי העבודות הקלסיות שייחשבו עבודה מועדפת בקיבוץ.

חיילים משוחררים שעשו עבודה מועדפת בקיבוץ, מספרים על חוויות מדהימות. דווקא עירוניים רבים שפגשו שפרות רק בסרטים, מגיעים מופתעים מהעוצמות של חיי החברה בקיבוץ, על חוויות מדהימות של עבודה קשה ביום וחגיגות בלילה, ממש ארץ ישראל היפה כפי שהייתה עשרות שנים.

לסיכום, אם אתם חיילים משוחררים ומתלבטים היכן לעבוד, קחו בחשבון גם עבודה מועדפת בקיבוץ.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח