הקרן להכוונת חיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

הקרן להכוונת חיילים משוחררים

הקרן להכוונת חיילים משוחררים

היחידה למען הכוונת חיילים משוחררים הוקמה בשנת 1949 בחפיפה לרצונם של ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, דוד בן גוריון אשר ראה חשיבות עליונה בשילוב החיילים המשוחררים בחיי האזרחות. 

הקרן להכוונת חיילים משוחררים עברה שינויים והתאמות בהתאם למצבה של מדינת ישראל והוקמה בשנת 1994 לאחר שחוקק חוק קליטת חיילים משוחררים שבזכותו מוענק סיוע מכובד לכל חייל שמשתחרר מצה״ל או משירות לאומי-אזרחי. הרעיון שעליו מתבססת הקרן הינו לסייע ולחשוף את כל אותם חיילים למגוון האפשרויות העומדות בפניהם בנישות ובתחומים שונים בפן האישי, המקצועי והכלכלי, זאת במטרה לאפשר להם להיקלט בחברה ולהפוך במהירות לעצמאיים בדרכם החדשה באזרחות. הקרן פועלת בחפיפה מלאה לחוק קליטת חיילים משוחררים ודוגלת במטרותיה לאורך השנים.

מלבד היותה של הקרן להכוונת חיילים משוחררים דואגת עבור כל חייל ששירת את המדינה למענק שחרור ופיקדון אישי שנצבר במהלך השירות הצבאי, אנשי המקצוע שפועלים בה מכוונים את החיילים המשוחררים בתחומים שונים עם דגש על לימודים ותעסוקה, זאת בכדי לאפשר שילוב מהיר בחיים האזרחיים בישראל.

למידע נוסף – עבודה לחיילים משוחררים.

הכוונה לחיילים משוחררים

בנוסף, הקרן להכוונת חיילים משוחררים מעניקה סיוע ללימודים במימון חלקי או מלא, זאת בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של אותם חיילים משוחררים. בין השאר מסייעת הקרן לממן עבור אותם חיילים ומשרתי המדינה השלמה ל-12 שנות לימוד, מימון קורסי פסיכומטרי, קבלת דמי קיום ללומדים במכינות קדם אקדמאיות, סיוע במהלך השתלבות בתכניות לימודים מיוחדות ועוד.

בהתאם לחזונה של הקרן להכוונת חיילים משוחררים, בשיתוף מלא עם צה״ל וגופים שונים נוספים, מתקיימים מדי שנה סדנאות, אירועים, הכשרות וכנסים לקראת שחרורם של החיילים, זאת בכדי להכין אותם לקראת האזרחות ולפרוס בפניהם את כל הזכויות, ההטבות והאפשרויות שעומדות בפניהם. רוב הזכויות וההטבות המוענקות לחיילים ע״י הקרן, עומדות לרשות החיילים במשך 5 שנים. הגדול מבין הכנסים מכונה בשנים האחרונות ״כנס משתחררים״ והוא נערך 3 פעמים בשנה, בהתאם למחזורי השחרור. בנוסף להרצאות המועברות בכנס, הוא מכיל גם יריד תעסוקה ולימודים אשר חושף את החיילים העומדים להשתחרר למגוון של אפשרויות לימודים ותעסוקה. הקרן להכוונת חיילים משוחררים מזמינה כל חייל משוחרר ומשרת שירות לאומי – אזרחי לנצל, למקסם וליהנות מכל אותן הטבות תוך התייעצות עם אנשי המקצוע שפועלים למענם במשך השנים.

מחפשים עבודה מועדפת? היכנסו ללוח שלנו – עבודה מועדפת בתל אביב.

 


 

  • שתף את הפוסט

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח