דרושים ביוטכנולוגיה - מגמות עתידיות במשרות בתחום הפארמה והביוטק - פתרונות - גיוס עובדים

דרושים ביוטכנולוגיה – מגמות עתידיות במשרות בתחום הפארמה והביוטק

דרושים ביוטכנולוגיה – מגמות עתידיות במשרות בתחום הפארמה והביוטק

לגל החדש של מועמדים השוקלים מעבר אל תחום הביוטכנולוגיה, מצפים כמה רגעי עדנה כאשר יקראו את המאמר הזה . אנו רואים התרחבות משמעותית בתחומים רבים כגון אבחון ומיקרוביולוגיה ועוד.
עפ”י נתונים שהתפרסמו ב”מדריך לתחזית תעסוקתית” של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה”ב (BLS), וסוקר תחזיות תעסוקה מ-2014 עד 2024, עולה שתחום הפארמה והביוטק יהיה אחד התחומים שהדרישה להם תצמח בצורה משמעותית. על אף התמקדות הדו”ח בארה”ב, כאן בישראל ניתן לראות תמונת מצב דומה מאוד.
מחפשי עבודה של המחר בתחילת דרכם המקצועית, מוטב שיקחו בחשבון את הרשימה המפורטת בהמשך, כאשר יבואו לשקול מה הם רוצים להיות “כשיהיו גדולים”… יועצים גנטיים- הBLS צופה שהביקוש ליועצים גנטיים יגבר בכמעט 30% עד 2024. יועצים גנטיים מנתחים תוצאות בדיקות דנ”א בכדי להעריך את הסיכון שבקבלת מצבים רפואיים תורשתיים, ואף נדרשים להמשך ייעוץ. מרביתם עובדים בבתי-חולים, אך ישנם כאלה שעובדים בתפקידים קהילתיים בשיתוף עם מרפאות מקומיות.

1. מהנדסים ביו-רפואיים- ביו -מדעים והמיומנויות הנדרשות בהנדסה הינם שילוב חזק, וזהו מגזר מקצועי אשר בימים אלו מבצע מהפכה בעיצוב הכלים, המכשירים והתוכנה לטובת שירותי הבריאות והרפואה. רבים מהתפקידים הללו עוסקים בייצור ציוד רפואי, מחקר ופיתוח במדעי החיים. ה – BLS צופה כי מגזר הביוטכנולוגיה יצמח בשיעור של 23% עד שנת 2024, דבר שיספק מספר רב של משרות.

2. מדענים וטכנאי מעבדה- אנו רואים גידול משמעותי במגזר האבחוני, עם צמחיה צפויה גם בתפקידים שאחראים לביצוע הבדיקות וההליכים המוזמנים ע”י עובדי שירותי הבריאות. ה – BLS חוזה צמיחה של 16% בסוג זה של משרות אבחוניות מבוססות-מעבדה, דבר המהווה חדשות נהדרות לבוגרי מדעי החיים, בעיקר בתחום המעבדות הקליניות..

3. ביו-כימאים וביו-פיזיקאים- למעשה אלו הם מדענים ברמת דוקטורט אשר בחרו ללמוד את התהליכים הביולוגים, הכימיים, והפיסיקליים של החיים. משרות אלו יהיו בעיקר במסגרת מחקר ופיתוח באוניברסיטאות, מכללות וכמובן בחברות הפארמה. ה – BLS צופה צמיחה מתונה יחסית של 8% עד שנת היעד.

4. אפידמיולוגים- על אף התרחבות דרמטית בבסיס הידע המדעי שלנו, הסיבות המדויקות למחלות רבות בקרב האוכלוסייה האנושית נותרו מעורפלות. אפידימיולוגים, אשר לומדים דפוסי מחלות ברמת ה”מקרו”, יכולים אם כך לצפות להישאר עסוקים, עם צמיחה של 6% במספר המשרות הצפויות.

5. מיקרוביולוגים – בעולם שבו עמידות אנטיביוטית מאיימת על דפוסי הטיפול הרפואי המוכר, מיקרואורגניזמים בקטריילים, ויראליים וטפיליים למיניהם, נמצאים יותר ויותר תחת המיקרוסקופ . ה – BLS צופה שהדרישה למיקרוביולוגים תגדל ב – 4% בין השנים 2014-2024.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח