מבחני מיון לעבודה - פתרונות - גיוס עובדים

מבחני מיון לעבודה

מבחני מיון לעבודה

כחלק מהיותנו יוצאים לעולם האזרחי לאחר שלקחנו חלק מסיבי במסגרת צבאית במשך כמה שנים מחיינו, עלינו להבין שלא מעט משרות בישראל מפעילות מערך מיונים הכולל מבחני מיון לעבודה.

זוהי הדרך שבחרו חברות, מוסדות, ארגונים ועסקים רבים במטרה לסנן את המועמדים השונים לאותה משרה. במידה ואתם מחפשים עבודה לחיילים משוחררים, ייתכן שבחלק מהמקרים תבקשו לעבור מבחני מין שכאלה. אותם מבחנים מיון לעבודה, מסייעים למעסיק לקבל דעה אובייקטיבית, לשקול ולהשוות את היכולות של כל המועמדים לתפקיד. לרוב המבחנים בודקים את יכולות החשיבה של המועמדים אך בכדי להתרשם מהמועמד מבחינה מקצועית, עליו לעבור ריאיון אישי. למידע נוסף על עבודה מועדפת.

מבחן מיון לעבודה

איפה מבצעים את אותם מבחני מיון לעבודה?

ברחבי הארץ, פזורים מכונים מקצועיים בהם מעסיקים פסיכולוגים קליניים ופסיכולוגים תעסוקתיים. המבחנים משתנים בין ארגון לארגון ובהתאם למשרה ומאפשרים למעסיק להסיק לגבי יכולותיו השכליות של המועמד. מדובר ביום ארוך יחסית לכן הכינו עצמכם מבחינה מנטלית. לרוב מבחני מיון לעבודה למשרות ניהוליות נחלקים לשני חלקים. בחלק הראשון יתבצעו מבחני חשיבה הבודקים את רמת האינטליגנציה של המועמדים השונים. במהלך המבחנים תעברו מבחני זיכרון, התאמת צורות, תרגילי חשבון בסיסיים, סדרות, שאלות באנגלית ותידרשו לענות תשובות על שאלות בנושאים כלליים. המבחן מוגבל בזמן.

 

החלק השני מורכב ממבחן פסיכולוגי. לעתים המבחנים הפסיכולוגיים משולבים בתוך מבחני הידע ולעתים הם מתבצעים בנפרד. לאחר שתסיימו את החלק הלוגי, תעברו ראיון מול פסיכולוג ותשתתפו במבחני דינאמיקה קבוצתית בכדי לבחון כיצד אתם מתנהלים בצוות. יכולות מנהיגות, סבלנות, כריזמה, יכולת להתמודד במצבים מלחיצים ויכולת לפתור בעיות בזמן מוגבל ייבחנו במהלך מבחני הדינמיקה הקבוצתית ויהוו חלק די מכריע בתהליך ההחלטות.

 

האם מומלץ להתכונן לאותם מבחני מיון לעבודה?

כמובן שאם אתם חושקים במשרה לה אתם מועמדים, מומלץ מאוד להתכונן למבחני מיון לעבודה בכדי שתגיעו מוכנים, רגועים ושלווים ככל הניתן, שכן מבחנים אלה נוטים להלחיץ, במיוחד אנשים שעדיין לא עברו אותם בחייהם. מדובר במבחנים בהם המאמץ המוחי הוא גבוה ויש להפגין בהם קור רוח ורצינות. יש כמה דרכים ללמוד למבחני מיון לעבודה. הדרך הטובה ביותר היא באמצעות קורס מעמיק שבהחלט יכין אתכם ביסודיות. לאלו מכם שאין זמן או סבלנות, תוכלו להתכונן באמצעות שאלות הנמצאות ברשת האינטרנט או בעזרת ספרים הנמכרים בחנויות השונות ומספקים את כל המידע הרלוונטי.

 

[divider style=”02″ classes=””]

מחפשים עבודה לחיילים משוחררים?

[divwrap classes=”fullbCC p2″]

    [clearfix][/divwrap]

    [divider style=”02″ classes=””]

    • שתף את הפוסט

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    שלח קו"ח