מה נלבש לריאיון עבודה? מאמרים מקצועיים פתרונות - גיוס עובדים

מה נלבש לריאיון עבודה?

מה נלבש לריאיון עבודה?

תהליך הקבלה למשרה חדשה מורכב מכמה וכמה שלבים בדרך כלל, כאשר ריאיון העבודה הינו החלק המשמעותי ביותר ביניהם. אם עד לריאיון הפרונטלי עצמו התרשמו המעסיקים מקורות החיים של המועמד ובנוסף, לכל היותר, משיחה טלפונית ראשונית עמו, כעת עליו “להצדיק” את הסיבה שבעינה הוזמן לשלב הריאיון הממשי. הרושם שמייצר מועמד לתפקיד מסוים בעת המפגש האמיתי עם מעסיקיו הפוטנציאליים, מורכב בין היתר ממה שמראהו משדר. לביגוד ישנו כוח חשוב בכך, מכאן שניתן ואף כדאי להתלבש באופן המתאים למשרה ובכך להעלות את הסיכויים לקבלה לעבודה.

חשיבות המראה החיצוני בריאיון עבודה

רושם ראשוני הוא עניין שיכול להטות את הכף לטובתכם, או להכשיל אתכם עוד לפני שהוצאתם מילה מהפה. לבוש מרושל לתפקיד משרדי בארגון גדול, למשל, למעשה משדר למראיינים שלכם כי אין התאמה בין הדמות שהם רואים לפניהם, לבין הדמות שהם מעוניינים שתמלא את התפקיד הפנוי.

הקפדה על מראה חיצוני נקי ומטופח הוא הדבר הבסיסי שעליכם לשים לב אליו. לא משנה מה סגנון הלבוש שבו תבחרו לריאיון, ומהי המשרה שאליה אתם נבחנים – אל תוותרו על בגדים שמצבם טוב, שאינם מקומטים, על נעליים תקינות וכמובן על לוק כללי של אנשים שלוקחים את עצמם ברצינות.

לבוש יכול לסייע בקבלה למשרה

הבחירה בסגנון מתאים של הביגוד הנבחר עבור מועמדים למשרה מסוימת, יכולה לעזור בהעדפה של מועמד מסוים על פני מתחריו בעיניי המראיינים, גם אם לא בצורה מודעת. אדם שמגיע לריאיון כשהוא לבוש במכנסיים מחויטים, חולצה מכופתרת ונעליים סגורות, באופן אוטומטי ייראה רציני יותר ממי שיגיע לריאיון בטרנינג וכפכפים.

חישבו על התפקיד שאתם מעוניינים בו, נסו לחשוב כיצד ייראה אדם הממלא את התפקיד הזה כשהוא מגיע לעבודה, ואז “תעלו בדרגה” את סגנון הלבוש שאתם רואים בדמיונכם. בדרך כלל, זה יהיה הסגנון המתאים לשלב ריאיון העבודה, שבו תרצו לעשות את הרושם הטוב ביותר שאתם יכולים.

עובדים בחברת השמה מקצועית ילוו אתכם יד ביד החל מהשלב הראשון של תהליך הקבלה לעבודה, תוך מתן ייעוץ רלוונטי לכל שאלה בדרך, כולל בנושאי לבוש מתאים לריאיון העבודה- מתוך מטרה לעזור לכם להתקבל לתפקיד הרצוי.

  • שתף את הפוסט

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח