עבודה מועדפת במפעלים - פתרונות - גיוס עובדים

עבודה מועדפת במפעלים

עבודה מועדפת במפעלים

זה עתה, השתחררת מהשירות הצבאי שלך. יחד עם טופס הטיולים והחזרת הציוד לבקו”ם, אתה מחפש מסגרת. הטיול בחו”ל יכול לחכות קצת, כרגע אתה צריך את הכסף. הקרבה של מקום העבודה למקום המגורים היא נתון בסיסי בחיפושים, לכן לא מפתיעה העובדה שחייל משוחרר מנתניה יתחיל לברר על עבודה מועדפת בנתניה וחייל מאיילת יחפש עבודה מועדפת באילת. במהלך החיפושים רבים נתקלים במודעות שמציעות עבודה מסוג זה במפעלים השונים.

חייל! בוא למפעל!

אפשרות התעסוקה במפעל היא אחת המרכזיות שעומדות בפני כל חייל משוחרר המעוניין במענק המועדפת הנחשק, שלם או חלקי. אולם, כאן כבר צריך להבהיר כי לא כל עבודה במפעל אכן נחשבת ל”מועדפת”. כך, הגדיר המוסד לביטוח לאומי מספר תפקידים, שנועדו לאיוש על ידי החיילים המשוחררים, כגון:

  • כל עבודה (כמעט) במפעלי דפוס, בנייה, טקסטיל או מספנות.
  • מתכת- תפקידים בתחום המסגרות, רתכות, חריטה, מכונאות וכו’.
  • הלבשה- חייט, תופר, גזרן ועוד (ולא, מוכר בחנות בגדים לא נחשב, מהבחינה הזו).
  • הייטק- ייצור רכיבי מחשב, חלקים אלקטרוניים ועוד.

יש שני סוגים של חיילים משוחררים המחפשים תעסוקה. הראשונים, יודעים כי יוכלו להפיק מעצמם הרבה באחד התפקידים המוצעים, וממהרים לחפש אחר המשרה המתאימה להם ביותר באזור מגוריהם, כדוגמת עבודה מועדפת באשדוד או בכל עיר אחרת. הסוג השני מורכב מאלה אשר קוראים את רשימת התחומים הללו וסבורים כי העבודות המוצעות לא בשבילם, או לכל הפחות מתלבטים. בדיוק בשבילם, הנה מספר מעלות של עבודה מועדפת מסוג זה.

היתרונות של עבודה מועדפת במפעלים

מחפש בנרות עבודה מועדפת? פוחד מהיום הראשון שלך במפעל? ראשית, אל דאגה. היתרון הגדול של עבודות מועדפות, מעבר למענק המרשים המוענק בסופן, הוא שמדובר כאן בתקופה שנחשבת למהנה עבור רבים. בתקופה של חצי שנה הם יכולים לרכוש למעשה מקצוע חדש, בו הם יכולים לעסוק גם לאחר מכן. במקרה זה, היות ובתעשייה דרושים תמיד עובדים מנוסים, הרי שמדובר ביתרון שאינו מבוטל כלל.

חשוב להדגיש כי עבודה במפעלים אינה בהכרח הבחירה הראשונה של מרבית הצעירים. אפשר לייחס זאת לכך שרבים סבורים שמדובר בעבודה פיזית, שלא מתאימה ליכולותיהם. מצד אחד, יש בכך צדק: עבודה במפעלים לא מיועדת לכל אחד, וכן- גם מתבססת לא פעם על יכולות פיזיות. מצד שני, מרבית המועסקים נוטים להתרגל אליה לאחר מספר שבועות, וזוכים תוך כדי לתנאים “מועדפים” פי כמה מאשר העבודות האחרות המוצעות לחיילים.

יש להתעדכן ברשימה

נקודה חשובה שיש להדגיש היא שמוסד הביטוח הלאומי, והוא בלבד, יכול להחליט איזו עבודה במפעלים אכן תוגדר כמועדפת. אכן, הובאה פה רשימה של מרבית המקצועות, אך זו נוטה להשתנות מפעם לפעם. כמו כן, ישנם בעלי מפעלים אשר יציגו את העבודה אצלם כמועדפת, רק כדי שיתברר כעבור מספר חודשים שהמענק רחוק מחשבון הבנק של החייל האומלל.

על כל מקרה, כאשר מוצאים בסופו של דבר את המפעל המתאים ביותר ליכולות החייל, נכונה עבורו חוויה לא קטנה בכלל. כך, כאשר בתום חצי שנה מגיע הוא לקבל את המענק, הוא יודע שתרם לא רק למפעל בו הוא הועסק- אלא גם לעצמו. ועבור צעירים בתחילת דרכם, אין הרגשה טובה מזו.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח