בחירת תחום לימודים אקדמאיים - פתרונות - גיוס עובדים

בחירת תחום לימודים אקדמאיים

בחירת תחום לימודים אקדמאיים

תואר ראשון במוסד לימודים אקדמי או לימודים אחרים במוסד לימודים על תיכוני הם נורמה מקובלת מאוד. כמעט בכל משרה ובכל תחום עיסוק שבו תבחרו לעסוק בעתיד, יצפו מכם להיות בעלי תואר אקדמי ראשון לפחות. שנות הלימודים באוניברסיטה זכורים לרוב האנשים מאוד לטובה : תחת הטייטל של סטודנט ולמרות הלימודים הקשים, אתם מקבלים עוד כמה שנים להחליט מה אתם באמת רוצים לעשות עם עצמכם ובדרך יש לא מעט חבר’ה, מסיבות וכיף על הדשא. חיי סטודנט הם בסופו של דבר חוויה שווה – עכשיו רק נשאר לכם להחליט מה ללמוד?

 

למצוא את עצמך

שוק התעסוקה של ימינו כולל מגוון רחב מאוד של מסלולים עיסוק וקידום מקצועי. חלק ממקצועות הלימוד באוניברסיטה, למשל רפואה, עריכת דין והנדסה, עשויים למקד את הכיוון המקצועי שלכם לשנים שיבואו. מקצועות אחרים יעניקו לכם כלים חשובים אבל הרבה אפשרויות בחירה לתחומי עיסוק וללימודי המשך. לא כל אחד יודע כבר בגיל 21 – 22, מה הוא רוצה לעשות בחיים. לרוב האנשים לוקח קצת יותר זמן ‘למצוא את עצמם’ ולהבין מה הדבר הכי מתאים עבורם ומה הכי מרגש אותם ללמוד.

 

הלב או הכסף?

יש מספר מצומצם של תחומי עיסוק שמבטיחים הכנסה גבוהה. בדרך כלל מדובר בלימודי מדעי המחשב והנדסה ועבודה בחברות הי טק מצליחות וריווחיות. בחירה בלימודים בתחום מקצועי מבוקש ומתגמל היא בחירה מצויינת, כל עוד אתם באמת נהנים מהלימודים ומהעבודה העתידית. אם אתם ממש לא בעניין אתם עשויים לגלות בעתיד ששום שכר בעולם לא שווה את הסבל שלעבוד בעבודה שאתם שונאים. יש הרבה מסלולי לימוד אקדמיים מעניינים, בתחומי עניין רבים, כמו ספרות, אומנויות, היסטוריה ופילוסופיה. רובם לא מציעים לצד העניין הרב הרבה אפשרויות למצוא עבודה משתלמת, אבל מי שבאמת מאמין בעצמו ובמקצוע שלו יכול להצליח גם במקצועות פחות מבטיחים כלכלית.

 

הכוונה מקצועית

אם למרות הפסק זמן שלקחתם אחרי הצבא והטיול הארוך למזרח עדיין לא הצלחתם להתפקס על מקצוע לימודי אקדמי שבאמת מעניין אתכם, לא יזיק אם תקבלו קצת עזרה בהכוונה מקצועית. כל האוניברסיטאות בארץ מפעילות מרכז ייעוץ והכוונה לימודית ומקצועית. בחלקם עושים מבדקים קצרים שבסופם ייעצו לכם על כיווני לימודים המתאימים לתחומי ההצטיינות שלכם. בנוסף, כמעט בכל מוסד אקדמי מתקיים מידי שנה יריד לימודים או יום פתוח, מין הפנינג אקדמי, שבו תוכלו לקבל מידע, להתרשם ולדבר עם בוגרים מכל מסלולי הלימוד.

 

סיוע משרד הביטחון

הסיוע שמעניק משרד הביטחון בתחום הלימודים האקדמים לחיילים משוחררים כולל עזרה בבחירת מסלול לימודים ומידע על קרנות מילגה לסטודנטים המתאימים מבחינת נתונים סוציו אקונומיים. עזרה בבחירת מסלול לימודים ניתן לקבל באמצעות מערכת ממוחשבת הכוללת מידע על מסלולי לימוד באוניברסיטאות שונות וחישוב סיכוי הקבלה שלכם אליהם. בנוסף ניתן לפנות לספרייה המקצועית או לבקש לשוחח עם יועצי הקרן להכוונת חיילים משוחררים. חשוב לדעת, שחיילים משוחררים, בעיקר יוצאי המערך הלוחם יכולים להגיש מועמדות ללא מעט קרנות מלגה, חלקן דרך משרד הביטחון.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח