דרושים נהגים - דרושים נהגים עד 15 טון - פתרונות - גיוס עובדים

דרושים נהגים

דרושים נהגים

למרות שחלק גדול מהאוכלוסייה נוהג בכבישי ישראל, ישנם כאלה שזה המקצוע שלהם.
להיות נהג זה אחד המקצועות המבוקשים ביותר, בין אם מדובר בנהג הסעות, בין אם בנהג משאית, ואפילו נהג מונית, כולם צריכים להחזיק ברישיון נהיגה מיוחד, שעל המחזיקים בו לעבור הכשרה ספציפית להם.
רבים מסתכלים על מקצוע הנהג כמקצוע לחיים, מקצוע עם הבטחה לפרנסה מכובדת עד הפנסיה, ובהחלט ניתן לפגוש נהגים רבים שעובדים בתחום עשרות שנים.
נכון ל – 2017, עפ”י הסטטיסטיקה חסרים כ – 2000 נהגי משאית על רכב כבד, וזאת מבלי לקחת בחשבון את המחסור הגדול בנהגי האוטובוס.

דרושים נהגים

בדומה למרבית מדינות אירופה, גם בישראל נהוג לחלק ל – 4 קבוצות עיקריות את דרגות רישיון הנהיגה (טרקטור היא הדרגה החמישית), שבכל קבוצה ישנן חלוקות משנה שמובדלות לפי משקל כולל, הספק מנוע או מס’ נוסעים מורשה.
דרגה A – אופנועים. דרגה זו מחולקת ל – A, A1 ו – A2, שדרגה A2 היא הדרגה הנמוכה ביותר (אופנועים עד 14.6 כ”ס וגיל מינימלי לרישיון 16), A1 מייצג אופנועים שהספקם אינו עולה על 47 כ”ס והגיל המינימלי להוצאת רישיון עומד על 18, ודרגה A מתייחסת לאופנועה שהספק המנוע שלו מעל 47 כ”ס, והמחזיק ברישיון חייב להיות מעל גיל 12 לפחות.

  • דרגה B – זו דרגת הרישיון הנפוצה ביותר בארץ, והיא מתייחסת לרכבים מנועים שמשקלה הכולל הוא עד 3,500 ק”ג, שהם מרבית המכוניות הנעות על כבישי הארץ. הגיל המינימלי לקבלת רישיון זה הוא 16.9 שנים. המחזיק ברישיון בדרגה B רשאי להסיע עד 8 נוסעים פרט לנהג, ולגרור נגרר במשקל של עד 1500 ק”ג. מחזיק רישיון בדרגה זו מורשה גם לנהוג בטרקטור משא ובמלגזה עם כושר נשיאה עד 20 טון, אך כתנאי לכך חייב לעבור הדרכה ומבחן היתר.
  • דרגה C רכב משא – דרגה זו מתחלקת ל – 3 קבוצות. הקבוצה הבסיסית נקראת C1, והמחזיק ברישיון זה רשאי לנהוג ברכב מנועי מסחרי ורכב עבודה במשקל כולל מעל 3,500 ק”ג ועד 12,000 ק”ג, גם כאשר גורר נגרר במשקל כולל של עד 3,500 ק”ג. הגיל המינימלי לקבלת דרגה זו של רישיון הוא 18. דרגה C היא רמת הדרגה האמצעית והמחזיק ברישיון בדרגה זו, רשאי לנהוג ברכב מנועי מסחרי ורכב עבודה במשקל כולל מעל 12,000 ק”ג ונגרר במשקל כולל של עד 3,500 ק”ג. הגיל המינימלי לקבלת רישיון בדרגה זו הוא 19, ומחייב וותק של לפחות שנה אחת בדרגה C1. כמו כן, במידה ויש לך רישיון נהיגה על רכב פרטי (רישיון B), יידרשו ממך 20 שיעורי נהיגה מינימום לגשת לטסט ראשון. רישיון נהיגה E +C (גורר-תומך), או בסלנג סמיטריילר, נחשב לרישיון בקטגוריית רכב משא כבד. המבקש ללמוד נהיגה סמיטריילר צריך להיות בעל רישיון נהיגה למשא כבד דרגה C ולהחזיק ברשותו תעודת גמר לקורס עיוני משא כבד (לפחות חצי שנה).
  • דרגה D הסעת נוסעים – דרגת הרישיון הנמוכה ביותר היא דרגה D1 והמחזיק ברישיון זה מורשה לנהוג במונית, רכב סיור ואוטובוס זעיר ציבורי במשקל מותר עד 5,000 ק”ג שמספר המקומות שבו אינו עולה על 166 נוסעים (להוציא את הנהג). עליך להיות בן 21 לפחות בכדי להוציא רישיון D1 ולעבור קורס רכב ציבורי. דרגה D3 מתייחסת לאוטובוס זעיר פרטי. רישיון נהיגה בדרגה D, קרי אוטובוס, מחייב גיל מינימלי של 21.

דרושים נהגים

חברת השמת העובדים “פתרונות” לגיוס עובדים (לשעבר “מועדפת בעיר”), עובדת מול חברות רבות שזקוקות לנהגים. דרושים נהגים עם רישיון ב’ (דרגה B), כגון נהגי שינוע (הובלת רכבים לשם התקנות, חברות להשכרת רכב, פריקת רכבים מאניות וכדומה), נהגים פרטיים/נהגי בוס, נהגי חלוקה של סחורה קלה כגון לחם, עיתונים וכדומה, נהגי שליחות למיניהם ועוד). 

כמו כן, דרושים נהגים בעלי רישיון ג’ (דרגה C). חלק מהמשרות מתייחסות לנהגי משאית לחלוקת סחורה, בעיקר סחורה שיושבת על משטחים ופורקים אותה באמצעות מלגזה, זה יכול להיות סחורה של מזון, פלסטיק ועוד. דרושים גם נהגים למשאיות דחסן, ואפילו נדרש רישיון ג’ למשאית ברינקס, אותה משאית שמובילה כסף מזומן ממקום למקום.  

דרושים נהגים, אבל מה עם השכר?

שכר נהגים מורכב מהמון פרמטרים. ראשית, באופן עקרוני, ככל שרישיון הנהיגה שלך מאפשר להעמיס יותר, סביר להניח שגם השכר שתוכל לבקש יהיה גבוה יותר. נהגי משאיות שעובדים בהובלה בשכר, מקבלים בממוצע כ – 9,000 ₪ נטו בכל חודש, ואף ישנם לא מעטים שמגיעים גם ל – 14,000-15,000 ₪. מדובר בסכומים הרבה יותר גבוהים מהממוצע במשק, שלא לדבר על השכר החציוני במשק. בנוסף לשכר המכובד, נחתם בתחילת 2017 הסכם קיבוצי שמסגרתו נקבע בין היתר ששכר המינימום של נהגים תמיד יהיה גבוה יותר משכר המינימום הקובע במשק, ככל שיתעדכן. כמו כן נקבע כי הפרשות העסיק לקרנות השתלמות יעודכנו ל – 6.74% והחזר האש”ל היומי יעמוד על 53 ₪ לכל יום עבודה.

אם כך, מדוע קשר כ"כ למצוא נהגים?

מקצוע הנהג סובל לעיתים מתדמית ירודה, ללא הצדקה, דבר שגורם לעיתים לאנשים להתרחק ממנו. כמו כן, הסטטיסטיקה מדברת על מעורבות של 30% מכל התאונות הקשות, מספר גדול הרבה יותר ממספרם היחסי של המשאיות על הכביש, דבר שבהחלט תורם לתדמית הירודה. בנוסף, העובדה שרישיון הג’ מהשירות הצבאי לא “תופס” גם באזרחות, גורם להרבה נהגים צבאיים לשעבר שלא לעשות את רישיון הג’ מחדש, וכך נגרש מחסור עצום באחד המקצועות המכניסים ביותר, אך הפחות מוערכים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח