השמה בהייטק - גם לחיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

השמה בהייטק – גם לחיילים משוחררים

השמה בהייטק – גם לחיילים משוחררים

זה שנים שתעשיית ההייטק נחשבת לקטר שמניע את הכלכלה הישראלית. ההצלחות של תעשייה זו מושכות למעלה תעשיות אחרות, נלוות, ומובילות את הנתונים של הכלכלה הישראלית לגבהים שאיש לא חשב שהיא תגיע אליהם.

כולנו שמענו לא פעם את הביטוי סטארטאפ ניישן, וכיצד כל העולם מסתכל עלינו בכבוד רב, בזכות תעשייה משגשגת זו. תעשייה אשר כל אימא היום, תשמח לגלות שילדיה משתלבים בה.

הבעיה היא, שמסיבות שונות, חסרות לתעשייה זו ידיים עובדות. ההנחה היא שכיום חסרים בה לפחות 10 אלף עובדים. אחד ההסברים לכך הוא, שכמות הנרשמים ללימודי מדעים באוניברסיטאות היא מאוד נמוכה, מה שמוביל לירידה בכמות הסטודנטים שמשתלבים בחברות ההייטק השונות. אחת ההצעות שעלו בעקבות כך היתה, לייבא עובדים מחו”ל. זו אומנם הצעה פרקטית, אך היא פוגעת ברעיון של גיוס עובדים ישראלים לתעשייה זו. כאן אנחנו נכסים לשאלה שמשלבת בתוכה את הרעיון של לימודים במקצועות הייטק והשמת עובדים להייטק.

כיצד השמה בהייטק קשור ללימודים במקצועות הייטק

ברור מאליו, שבמרבית המקצועות בהם מתעסקים בחברות ההייטק, יש צורך בהכשרה מקצועית. עם זה דרך אוניברסיטאות, או בתי ספר ספציפיים למקצועות ההייטק והמחשבים, כמו מרכז האקריו. מדובר על מקצועות בתחום התכנות והפיתוח, קידום אתרים בגוגל ושיווק באינטרנט, מקצועות שמתעסקים בתוכנה ובחומרה, ועוד. בשביל שנוכל להביא עובדים למקצועות ההייטק, יש צורך להנגיש יותר את המקצועות בתחום זה. לא מדובר על ירידה ברמת הקורסים, חס וחלילה, אלא לאפשר ליותר צעירים להשתלב בהם בצורה פשוטה יותר. דרך קורסים מקצועיים, לימודים במועדים זמינים יותר, התמחויות רבות, שיעורים יותר מעשיים וכן אפשרות ליהנות מהשמה ישירה מיד בסוף הקורס.  לא מדובר בעבודה קלאסית לחיילים משוחררים, אך אלו תחומים בהם ניתן להרוויח סכומים נאים מאד, כך שאפילו עם החישוב של מענק העבודה המועדפת – זה יכול להשתלם יותר, שלא לדבר על הותק והנסיון שצוברים בתחומים מבוקשים.

מבחני מיון לעבודה

אחת הבעיות בתחומים רבים בשוק העבודה הישראלי, זה הקושי למצוא עבודה בסיום הלימודים. הזמן שבין סיום הלימודים למציאת עבודה עלול להתרחב, ובמצב כזה, סטודנטים רבים מחפשים תחומים בהם יוכלו ליהנות מעבודה ישירה ושלא יצטרכו להמתין. אם נדע ליישם זאת במקצועות ההייטק, ביחד עם השינויים האחרים שציינו, יהיה הרבה יותר קל למשוך למקצועות אלה צעירים שלימים ישתלבו בחברות הייטק שונות.

השמה בהייטק – לעשות את זה בצורה נכונה

כיום יש כמה דרכים לקבל עבודה בתחום ההייטק. יש את הדרכים הקלאסיות, של הגשת מועמדות בעקבות מודעת דרושים או בעקבות מכרז, יש את הדרך הישנה והטובה של “חבר מביא חבר”, דרך שחברות הייטק רבות מעודדות, וכן יש את האפשרות להגיע לחברות הייטק דרך ירידי תעסוקה שנערכים בדרך כל באוניברסיטאות ומטרתם למשוך סטודנטים מצטיינים לחברות המובילות, או דרך גיוס ישיר של חברות הייטק היישר מהפקולטות של מדעי המחשב.

דרך נוספת, בעזרתה תוכלו להשתלב בחברת הייטק, היא באמצעות הרשמה למוסדות לימוד, בהם מציעים לכם השמה להייטק בסיום הלימודים שלכם. אחת הדרכים למשוך כיום צעירים להירשם למוסדות לימוד שונים, היא באמצעות אופציה זו. הרעיון הוא פשוט, התלמיד נרשם לקורס מסוים, המקום מתחייב לארגן עבורו סטאז’ בסיום הלימודים, כך הוא יכול ליהנות מאפשרות להתנסות מבחינה פרקטית בתחום בו הוא למד, ועם סיום הסטאז’ המקום מסדר לו עבודה באחת החברות איתן הוא נמצא בקשר, בחוזה ראשוני גבוה עם אפשרות להתקדם, הן בשכר והן בתפקיד. בדרך כלל מוסדות מסוג זה, נמצאים בקשר עם החברות הגדולות במשק.

רעיון זה משרת את כל הצדדים. המוסד מרוויח תלמיד מרוצה, החברות הגדולות נהנות מכוח עבודה שהן יודעות שהוא איכותי ויש להן מושג היכן הוא למד, והסטודנט לא צריך לחפש עבודה אחרי סיום הלימודים.  המשק הישראלי מרוויח עובד שמרוויח טוב ומתמחה בתחום שלו, ותעשיית ההייטק מרוויחה אף היא עובד מרוצה. ככה עושים השמה נכונה להייטק.

 

  • שתף את הפוסט

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח