כיצד מדים יגדילו את המעורבות והתפוקה של העובדים - פתרונות - גיוס עובדים

כיצד מדים יגדילו את המעורבות והתפוקה של העובדים

כיצד מדים יגדילו את המעורבות והתפוקה של העובדים

איזה מנהל/ת לא היו רוצים שהעובדים שלהם יהיו מלאי תשוקה ומחויבות לעבודה? לפי דו”ח של חברת דלוטי (Deloitte) לשנת 2016 – “מגמות עולמיות בהון אנושי”, כמעט תשעה מכל עשרה מנהלים דירגו מעורבות צוותית כעדיפות חשובה או חשובה מאוד בשביל הארגונים שלהם. עם זאת, אחד מכל חמישה דיווח שהחברה שלו אינה מודדת בצורה מקצועית מעורבות עובדים.

דלוטי מגדירה תרבות כתחושה של “כיצד נעשים פה הדברים”, בעוד שמעורבות היא “כיצד עובדים מרגישים בנוגע לאופן בו נעשים הדברים”.

לתרבות יש השפעה ישירה על מעורבות צוות העובדים, ולמעורבות הצוות יש השפעה ישירה על הצלחת החברה. עובדים מעורבים מראים רמות גבוהות יותר של מחויבות לארגון ולאידיאלים שלו, המובילות לתפוקה גדולה יותר ולתוצאות חיוביות. כיצד להשיג ולשמר מעורבות הוא אתגר מתמשך, מכיוון שעובדים מצפים יותר ויותר למקומות עבודה שהם גמישים, מכילים, יצירתיים ומעצימים.

כמעט כל היבט של עבודתנו- מן ההתניידות היומיומית לסביבת העבודה הפיזית שלנו, הכלים בהם אנו משתמשים והבגדים שאנו לובשים- הוא בעל השפעה על רמת המעורבות שלנו. מדים הם חלק מרכזי בפאזל המעורבות ומשחקים תפקיד גדול בקביעת תחושת הגאווה והסיפוק של כל עובד בעבודתו.

תלבושת עצלנית מובילה לתפוקה עצלנית ותפיסת לקוחות גרועה. לעומת זאת, צוות המרגיש גאווה בהופעתו מרגיש גאווה בעבודתו, דבר המשפיע באופן חיובי  על חוויית הלקוח. אך אין מדובר רק בעניין תפיסתי.

מחקר של אוניברסיטת קורנל, אשר בחן את השפעת המדים על שביעות רצונו של העובד בתעשיית האירוח, חשף שעיצוב המדים השפיע לא רק על התנהגות העובדים, אלא גם על יכולתם לבצע היטב את עבודתם. עובדים חשו תחושות חזקות בנוגע למדים אשר הם נדרשו ללבוש, בין אם ביצעו תפקידים בהם באו במגע עם לקוחות ובין אם לא.

לכן על מעסיקים לשקול את ההשפעות הפסיכולוגיות וההתנהגותיות החיוביות אשר מדים מעוצבים היטב יכולים להוות על כל העובדים- לא רק אלו אשר נמצאים בחזית הארגון.

עסקים צריכים להבין ביסודיות את המי, למה, מתי ואיפה של עיצוב המדים שלהם. מי לובש את המדים, למה הם לובשים אותם, מתי ואיפה? מהם צרכיו של חבר הצוות אשר לובש את המדים ושל הלקוח אשר יעמוד עמו בקשר?  כיצד יכולים המדים לתמוך בצורה המיטבית באינטראקציה זו בכדי להביא לתוצאה מוצלחת?

על חברות לתדרך מעצבי מדים מקצועיים אשר יכולים לעצב בהתאם למטרה המבוקשת וגם לעמוד בדרישות המיתוג של החברה. מעצב מדים מבין מה מתפקד היטב בכל הנוגע לצבע, בד והתאמה ויכול לבחור בדים אשר נבחנו זה מכבר בתעשייה הרלוונטית.

במקום להתמקד במתרחש מסביב לשולחן במשרדי ההנהלה, על החברות להיות מעורבות עם הצוות שלהן ועם הלקוחות בכדי להבין מה חשוב להם. הצוות הוא הפנים של המותג והמדים של העובדים הם לעיתים תכופות הדבר הראשון שהלקוח רואה. לכן חשוב שהצוות יזדהה עם הדבר אותו מנסים המדים להשיג. מדים יכולים להוסיף לתחושת המטרה והשייכות של העובד, לעזור להם להתחבר למסרי מיתוג מרכזיים ולהוביל לרושם ראשוני נהדר.

מדים מעוצבים היטב הם מדים אשר הלובש אותם מתחיל להרגיש טוב ברגע בו הוא מתלבש. הם נוחים, מעשיים ואופנתיים. במילים אחרות, הם נראים נהדר וממלאים את תפקידם היטב. מדים בלתי מתאימים ומיושנים מחלישים באופן בלתי נמנע את הצוות ודוחים לקוחות פוטנציאלים.

עסקים לנצח ישאלו את עצמם  כיצד ניתן  להשיג מעורבות צוותית טובה יותר וישנן תשובות רבות לשאלה זו. מדים מעוצבים היטב הם תשובה אחת.

  • שתף את הפוסט

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח