3 דרכים מומלצות לשימור עובדים - פתרונות - גיוס עובדים

3 דרכים מומלצות לשימור עובדים

3 דרכים מומלצות לשימור עובדים

בשוק העבודה הכ”כ דינמי שאנו חווים בשנים האחרונות, עם אחוזי אבטלה נמוכים מאוד (טפו, טפו, טפו), אחד האתגרים הבולטים שעומדים בפני מנהלים, הוא היכולת לשמר עובדים טובים במערכת.

כיצד אנו יכולים ליצור תרבות אשר מעודדת עובדים להחזיק בעבודתם ולהישאר חדורי מוטיבציה?

הנה 3 דרכים בהן את/ה יכול/ה להיות מעורב/ת ולשמור על הצוותים שלך השנה:

הוקרת העובד – הדרך הזולה ביותר ובעלת ההשפעה הגדולה ביותר לשמר את העובדים שלך, היא הוקרת העובד. כאשר העובדים שלך מרגישים הוקרה על מאמציהם וזמנם, הם מרגישים מוערכים ומרגישים מחויבות גדולה לשמור על רמת עבודה גבוהה ותפוקה מוגברת. עובד אשר איננו מקבל הוקרה ומרגיש בר החלפה, נותר מאחור, ללא מעורבות בתהליכים – דבר היוצר זיקה שלילית למקום העבודה ולעבודה עצמה. מאיזה דרגי ניהול אותה הוקרה והערכה צריכה להגיע? לפי סקר מקום העבודה של “גאלופ”, ההערכה הנצרבת ביותר במוחו של העובד מגיעה דווקא ממנהלו הישיר (28%), לאחריה מדרג ניהול גבוה יותר ו/או מהמנכ”ל (24%). תרבות אשר מקדמת דברי שבח (לצד בונוסים כמובן) ראויים בכל הרמות תיצור סביבת עבודה משגשגת ופרודוקטיבית.

יצירת ציוני דרך ברי -השגה ותכופים – פרקטיקה נפוצה במקומות עבודה רבים מתייחסת להערכת עובדים שנתית. בזמנים אלו, קידום, העלאה במשכורת, או סוג אחר של פרס עשויים להינתן כאות להערכה. כיצד? הענקת תחושת התקדמות לאנשים יכולה לעזור למקד את עבודתם ולהתבונן מעבר למטלות היומיומיות המעיקות. קיום ציוני דרך קטנים ושוליים לכאורה, יכולים לכוון את עובדיך לעבר הישגים והתנהגויות אשר מתיישרים עם תפקידם ועם תרבות הארגון שלך. מכיוון שכולם שונים, את/ה יכול/ה להתאים אישית הישגים מסוימים תוך הסתמכות על תחומי שיפור אינדיבידואלים ופרויקטים ו/או אתגרים ספציפיים.

התמקדות על התפתחות אישית – השנים האחרונות הפיקו גל של אסטרטגיות פיתוח מקצועיות לשימור עובדים. כיום ישנן יותר אפשרויות לאנשים ללטש את כישוריהם, בין היתר הודות לאינטרנט. אנו נמצאים כעת בנקודה שבה אנו מזהים שעובדים רוצים לשפר את אוסף הכישורים המקצועיים שלהם, אך מה בנוגע למיומנויות אשר יכולות לעזור להם באופן אישי?
כאשר אנו מסתכלים אל עבר השנה החדשה, העובדים שלך בודאי מהרהרים באילו מטרות אישיות הם רוצים להציב לעצמם. החלטות אחדות יכולות להיות:

– השגת יציבות כלכלית מרובה יותר.
– השקעת זמן רב יותר בביקור קרובים.
– לקיחת החלטות בריאות יותר.
– קריאת יותר ספרים.

שאל/י את הצוות שלך מהן המטרות האישיות שהם מציבים לעצמם, וראה/י כיצד את/ה יכול/ה לעזור. במקרה של יציבות כלכלית, את/ה יכול/ה לארח תוכניות לחינוך כלכלי במקום עבודתך או לחבר את העובדים עם יועצי פרישה אשר יכולים לעזור להם בתכנון תקציבי, בניית אשראי ועוד. את/ה יכול/ה ליצור הזדמנויות דומות לתמוך בהם להגיע גם למטרות אחרות, אך הצעד הראשוני הוא לשאול כיצד אתה יכול לעזור. אם אין להם מטרות ספציפיות בשביל עצמם, עודד/י אותם ליצור “רשימת שימחה” בכדי שאת/ה תוכל/י לקבל יותר הבנה פנימית כיצד ליצור סביבת עבודה שמחה יותר בשבילם.

  • שתף את הפוסט

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח