הטבות לחיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

הטבות לחיילים משוחררים

הטבות לחיילים משוחררים

השקעת, נתת מעצמך, עברו כמה שנים מחייך ועכשיו זה הזמן לקבל בידיים פתוחות את כל אותן הטבות לחיילים משוחררים שיסייעו לך להתמודד עם הכניסה הלעתים לא פשוטה של החיים באזרחות.

איזה סוג של הטבות לחיילים מושחררים קיימות?

המדינה מאפשרת לחיילים משוחררים מגוון של הטבות בין אם הנחות לחופשות ושלל אטרקציות, הקלות בתשלומי מס, אופציות לקבלת מענקים, מועדון הטבות לרכישת כרטיסים לפסטילים, סרטים והצגות, הנחות בתשלומי מדינה ועוד.

  • עבודה מועדפת/ נדרשת – אחת ההטבות שמגיעות לכן בתור חיילים משוחררים הינה להיות מועסקים בתחומים שונים במשק הישראלי במסגרת עבודה מועדפת. משרות שונות בבתי מלון, אתרי בנייה, תחנות דלק ומשרות בתחום החקלאות יספקו לכם מענק משתלם במיוחד על סך 9,550 ש״ח בסיום תקופת עבודה של 6 חודשים.
  • מענקים נוספים – לאחר סיומה של תקופת השירות תקבלו מענק שחרור של כמה אלפי שקלים. המענק מחושב לפי סוג השירות ומספר החודשים בהם שירתתם. מדובר בכסף נזיל איתו תוכלו לעשות כל דבר שמתחשק לכם. בנוסף למענק השחרור, כל חייל בצה״ל צובר לעצמו במהלך השירות פיקדון אישי. את כספי הפיקדון ניתן לנצל לצורך לימודים, למטרת פתיחת עסק או למגורים. אם בתור חיילים משוחררים תבחרו שלא לנצל הטבה זו, לאחר מספר שנים, תוכלו לשחרר את הכסף מהבנק לאיזו מטרה שאתם בוחרים.
  • סיוע נוסף – חיילים משוחררים הנמצאים במעמד סוציו אקונומי מסוים ובוחרים ללמוד ולהיות כחלק מתכנית מכינה או לחלופין במסלול טכנאים/הנדסאים יקבלו סיוע חלקי או מלא במימון שכר הלימוד. בנוסף, חיילים העונים להגדרה חיילים בודדים, יהיו זכאים למימון מלא בהשלמת בגרויות ובמימון מחייה חודשית.
  • מלגות – מלגות לימוד הן חלק מאותן שרשרת הטבות לחיילים משוחררים. את מלגות אלו מממנת הממשלה בעזרתם של ארגונים שונים הפועלים בהתנדבות.
  • הטבות מס– חיילים משוחררים זכאים להנחה משמעותית בתשלומי מס. למידע נוסף על הטבות מס לחיילים משוחררים.

חשוב שתדעו שכל אותן הטבות לחיילים משוחררים מעוגנות בחוק חיילים משוחררים אשר נחקק במדינת ישראל בשנת 1994. מטרת החוק הינה לסייע לכל חייל או חיילת משוחררים בתחילת דרכם באזרחות ולאפשר להם להיות מודעים לכל הזכויות העומדות ברשותם . חייל משוחרר לפי חוק חיילים משוחררים מוגדר כאדם שהשלים 12 חודשי שירות במשטרה, בצה״ל, במג״ב או בשירות אזרחי לאומי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח