מענק לימודים לחיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

מענק לימודים לחיילים משוחררים

מענק לימודים לחיילים משוחררים

אחת מבין מגוון זכויותיו של החייל משוחרר הינה כספי הפיקדון האישי אשר נצבר במהלך השירות הצבאי.

בשונה ממענק השחרור, בפיקדון האישי ניתן לעשות שימוש אך ורק עבור 6 מטרות. חיילים משוחררים רבים רואים בלימודים צורך ממשי קיים וחשוב, לכן עושים שימוש בכספי הפיקדון האישי למטרות לימודים שונות. לימודים מאפשרים לנו להשתלב במעגל העבודה והם חשובים להתפתחות אישית, לצמיחה וכמובן להתקדמות בקריירה שלנו. לפני לימודים אקדמיים, רבים מהחיילים מחפשים עבודה לחיילים משוחררים.

למידע נוסף על לימודים לחיילים משוחררים:

 

את כספי הפיקדון ניתן לממש אך ורק לאחר שמילאתם את כל הטפסים הדרושים ביניהם: טופס בקשה למשיכת הכסף וכל טפסי הלימודים הרלוונטיים  לבקשה זו. לא בכל מקום ניתן יהיה לממש את כספי הפיקדון לצורך השלמת בגרויות, השכלה תיכונית או מבחנים פסיכומטריים, אלא רק במוסדות המוכרים לכך במשרד החינוך. כל אזרח שמעוניין לנצל את כספי הפיקדון, מחוייב להציג שובר תשלום המצויד בפס מגנטי. על השובר תופיע החתימה והלוגו של המוסד הלימודי בו הוא מעוניין ללמוד. הלומדים בחלק מהאוניברסיטאות הפזורות ברחבי הארץ, דוגמת אוניברסיטת בר אילן, חיפה, בן גוריון ועוד, לא יזדקקו לשובר עליו סמל המוסד, זאת בהתאם לתקנות.

במידה ואתם מעוניינים לממש את כספי הפיקדון למטרות הכשרה מקצועית, עליכם לבדוק מיהם אותם מוסדות מוכרים על ידי משרד הכלכלה והמסחר, משרד התיירות, הבריאות או הביטחון. לאחרונה, חיילים שמעוניינים לנצל את הפיקדון ללימודי נהיגה, יוכלו לעשות זאת.

בנוסף לפיקדון שהוא בעצם מענק לימודים לחיילים משוחררים, הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים, מקצה מלגות ללימודים דרך קרנות, זאת בכדי להעניק סיוע נוסף. גם גופים ומוסדות פרטיים מעניקים מלגות ללימודים עבור חיילים משוחררים. מלגת IMPACT לדוגמא מופעלת מטעם האגודה למען החייל ומטרתה לאפשר לחיילים משוחררים, להם הפיקדון האישי לא מספיק בכדי להפוך לסטודנטים ללמוד בכל מוסד מקצועי או אקדמי מוכר. גם מפעל הפיס מעניקה מלגות ללוחמים משוחררים שמצבם הסוציו אקונומי מקשה עליהם בכדי להירשם ללימודים ולכן בחרה להעניק מענק לימודים לחיילים משוחררים. קיימות מלגות נוספות עליהן תוכלו לברר, רק חשוב להבין שהיקף הסיוע משתנה בהתאם לתנאי המלגה ולמצבו של החייל המושחרר. בנוסף, בחפיפה למלגות, תידרשו למלא x שעות עבור תרומה לקהילה ולזולת במסגרות שונות, זאת בהתאם לאופי המלגה.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח