מקורות מימון לימודים לחיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

מקורות מימון לימודים לחיילים משוחררים

מקורות מימון לימודים לחיילים משוחררים

אחרי שנתיים, שלוש או יותר של תרומה למדינה, חיילים משוחררים רבים לוטשים את עיניהם ללימודים אקדמאים או על תיכוניים אחרים, כצעד ראשון בבניית קריירה מקצועית מוצלחת בעולם הבוגרים. לימודים הם לא עניין זול, בודאי אם אתם צריכים לממן במקביל הוצאות על שכירות גבוהה והוצאות מחייה. מדינת ישראל מעניקה לחיילים משוחררים מענקים והזדמנויות להקלות ומלגות שיכולים לעזור לעמוד בהוצאות הניכרות.

 

מענק השחרור

מענק השחרור ניתן לכל חייל וחיילת משוחררים וגם לבוגרי שירות לאומי, על פי מספר חודשי השירות ואופי התפקיד – כשלוחמים קרביים מקבלים יותר מתומכי לחימה ותומכי לחימה מקבלים יותר ממסיימי שירות כללי. הקף המענק נע בין ארבעת אלפים לששת אלפים שקלים לשירות של שנתיים ובין ששת אלפים לתשעת אלפים שקלים לשירות של שלוש שנים. מענק השחרור אמור להכנס לחשבון הבנק שלכם אוטומטית תוך לא יותר מחודשיים מיום השחרור. בנוסף אתם זכאים גם לפקדון בהקף של בין 12 ל – 27 אלף שקל שאותו תוכלו לפדות עבור לימודים, פתיחת עסק, רכישת דירה או בעקבות חתונה. אם לא פדיתם אותו תוך חמש שנים תוכלו לקבלו באופן ישיר לכל מטרה שתרצו. חשוב לדעת שהפקדון עומד לרשותכם למשך שבע שנים בלבד ולאחר מכן לא תהיו זכאים לו.

 

מענק עבודה מועדפת

מענק על עבודה מועדפת בגובה של כתשעת אלפים שקלים מוענק למי שעבד במשך חצי שנה לפחות בעבודה מועדפת או נדרשת – כזו שהמשק הישראלי זקוק בה לידים עובדות צעירות. מדובר בעבודה בבתי מלון, במפעלים ובתי מלאכה, בבניין, בחקלאות, בתחנות דלק ובטיפול בבעלי מוגבלויות.

 

מלגות לימודים לחיילים משוחררים

במקביל, ישנו מספר גדול של מלגות, מקצתן בתמיכה ממשלתית ורובן בעידוד של קרנות פרטיות שנותנות מימון חלקי או מלא ללימודים של חיילים משוחררים. בחלק מהן יש עדיפות ללוחמים וברובן תדרשו בתמורה לשעות תרומה לקהילה במסגרת עמותות שונות.

כמה קרנות מלגה מובילות :

  • קרן Impact בתמיכת יהדות ארצות הברית, המסתייעת בקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, מעניקה מלגות לימודים מלאות לתואר ראשון ללוחמים מחתך סוציו אקונומי נמוך מוכח (כלומר, תצטרכו להביא עדות להכנסות משפחתיות נמוכות).
  • קרן גרוס – מעניקה מלגה בהקף של כחצי משכר הלימוד האוניברסיטאי השנתי, גם ללא קרביים, עד חמש שנים ממועד השחרור.
  • קרן מפעל הפייס – נותנת מלגת לימודים מלאה ללוחמים ולתומכי לחימה. בשנות פעילות הקרן ניתנו מלגות ללמעלה מ-600 משוחררים בעלות של למעלה מ-180 מיליון שקלים.

 

בנוסף על אלה, ישנם מלגות לימודים מיוחדות למי שלומד מקצועות מסוימים, מלגות למצטיינים (בעלי ציוני בגרות גבוהים) ומלגות הניתנות מהאוניברסיטאות והמכללות עצמן, לדוגמה במרכז הבינתחומי בהרצליה – ניתנות מלגות בין היתר לחיילים משוחררים, יוצאי אתיופיה, ששירתו כקצינים ביחידות קרביות. לכן חשוב לברר במשרד הרישום של כל מוסד לימודים אילו אפשרות למימון פתוחות בפניכם.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח