עבודה מועדפת לחיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

עבודה מועדפת לחיילים משוחררים

עבודה מועדפת לחיילים משוחררים

רשימת עבודות שהמדינה הגדירה כעבודות נדרשות, שהעוסק בהם יקבל מענק בגין העיסוק בהן, בתום 6 חודשי עבודה.

להלן רשימת העבודות שהמדינה הגדירה “עבודה מועדפת”:

מהי עבודה מועדפת לחיילים משוחררים ומה מקבלים ממנה ?

עבודה מועדפת לחיילים משוחררים הנה עבודה למשך חצי שנה בעבודות ספציפיות. בתום תקופה של חצי שנה זכאים העובדים לגשת לביטוח הלאומי ולקבל מענק חד פעמי של 9,000 שקלים לערך. מענק זה ניתן רק למי שעבד בעבודה מוגדרת כעבודה מועדפת וזאת כאשר מדובר בנשים וגברים כאחד. מדובר על עבודות אותן יש צורך לאייש במשק והדבר מספק פיתרון איכותי לגורמים רבים ובניהם בעלי העסקים, המדינה וכמובן מקבלי המענק. אין מענק זה קשור למענקים האחרים אותם מקבל החייל המשוחרר ואין הדבר פוגע בזכויותיו השונות, העבודה היא בשכר מלא והמענק שניתן הוא על איוש המשרה.

מה נחשבת עבודה מועדפת לחיילים משוחררים ועל אילו תפקידים מדובר ?

להלן הגדרות עבודה מועדפת לחיילים משוחררים והתפקידים השונים הנחשבים לעבודה מועדפת:

  • תחנות דלק : כל עבודה בלתי מקצועית בתחנת דלק נחשבת לעבודה מועדפת כולל שטיפת מכוניות, נהגי מכליות דלק ותיקון תקרים.
  • מפעלי תעשייה ובתי מלאכה : כל עבודה בלתי מקצועית במפעלי תעשייה, בתי מלאכה, תעשיית הבנייה, המזון והטקסטיל (למעט עבודות פקידות). בין עבודות אלו תמצאו עבודות בבתי זיקוק, ייצור תפאורות ושלטים, מאפיות, בתי דפוס, הנחת קווי מים וכדומה.
  • בתי מלון : עבודות בלתי מקצועיות כגון מלצרות, צוותי בידור, חדרנות, בל בוי, שטיפת כלים, ניקיון, אבטחה, עבודות בריכה וכדומה (למעט עבודות פקידות).
  • אתרי בנייה : כל עבודה למעט עבודות פקידות.
  • בתי אריזה ואתרי גידול חקלאיים : עבודות בלתי מקצועיות בענפי החקלאות השונים, בתי האריזה, חוות לגידול בעלי חיים, חממות וכדומה. מדובר על כל עבודה בלתי מקצועית לרבות ניקיון אך למעט עבודות פקידות.
  • טיפול באנשים עם מוגבלויות : עבודה עם אוכלוסייה של אנשים עם מוגבלויות. טיפול במוסד או בבית הכולל סיוע בביצוע עבודות יום יומיות או השגחה עליהם.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים עבודה מועדפת לחיילים משוחררים ?

חשוב להבין – עבודה מועדפת לחיילים משוחררים היא עבודה זמנית אותה רצוי לבצע כדי לזכות באותו מענק חד פעמי. יש לעבוד בעבודה זו לפחות שישה חודשים מלאים בהם ישנם לפחות 150 ימי עבודה רצופים או לא רצופים במהלך שנתיים. זאת אומרת שגם אם התחלתם במקום אחד לעבוד בעבודה שנחשבת למועדפת והפסקתם לעבוד בה מכל סיבה שהיא, תוכלו למצוא עוד עבודה מועדפת ושם להשלים את החסר, רק לא תוכלו למרוח את התקופה במשך יותר משנתיים מיום שחרורכם. העבודה המועדפת צריכה להיות עבודה במשרה מלאה על פי כל ההגדרות, כמו כן אם תעבו יותר מ- 150 ימים בפחות משישה חודשים מלאים לא תהיו זכאים למענק, לכן חשוב לשים לב לכך ולחשב את הימים. במקרים מסוימים מי שעבד בעבודה מועדפת פחות משישה חודשים יהיה זכאי למענק חלקי. מדובר על אנשים בעלי מקצוע מוכל על ידי משרד העבודה והרווחה כגון הנדסאי, מכונאי, חשמלאי או טכנאי. גם אנשים אשר עובדים בעבודה מועדפת במרחק של 60 קילומטרים או יותר ממקום מגוריהם ומסיקם אינו מספק להם מקום לינה או הסעות על חשבונו, כדי להיות זכאי למענק חלקי יש לעבוד לפחות 25 ימים.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח