הטבות מס לחיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

הטבות מס לחיילים משוחררים

הטבות מס לחיילים משוחררים

מדינת ישראל קבעה כי לחיילים משוחררים ואנשי שירות לאומי, מגיע הטבות במס הכנסה ב – 3 שנים הראשונות לאחר שחרורם. ההטבות תבואנה לידי ביטוי בנק’ זיכוי, שלכל נקודה יש ערך כספי מסוים (נקודת זיכוי שווה קרוב ל – 2400 ₪ בשנה, או 200 ₪ לחודש). המשמעות היא שהמדינה תזכה אתכם בסכום השווה לנקודות הזיכוי שלכם.

פירוט נקודות הזיכוי ביחס לתקופת שירותך

חיילים משוחררים אשר שירתו לפחות 23 חודשים

יקבלו 2 נק’ זיכוי נוספות (בנוסף ל – 2.25 נ’ שכל אזרח ישראלי מקבל) ובסה”כ 4.25 נק’ זיכוי. חיילים משוחררים אשר שירתו בין 12 ל – 23 חודשים, יקבלו נק’ זיכוי אחת בלבד ובסה”כ 3.25 נק’ זיכוי.

חיילות משוחררות אשר שירתו לפחות 22 חודשים

גם תקבלנה 2 נק’ זיכוי, אך אצלן מדובר ב – 4.75 נק’ זיכוי (אישה מקבלת 0.5 נק’ זיכוי נוספת). חיילות משוחררות אשר שירתו בין 12 ל – 22 חודשים, תקבלנה רק נק’ זיכוי אחת בלבד, כלומר סה”כ 3.75 נק’ זיכוי.

בני שירות לאומי ששירתו 24 חודשים

בדומה לחיילים משוחררים, ששירתו 24 חודשים יקבלו 2 נק’ זיכוי. כאלה ששירתו 12 חודשים יקבלו נק’ זיכוי אחת בלבד. כלומר ההטבות זהות לאלה של חיילים משוחררים.

בנות השירות הלאומי אשר שירתו 24 חודשים

תקבלנה 2 נק’ זיכוי ובסה”כ 4.75 נק’ זיכוי, בעוד הבנות אשר שירתו רק 12חודשים תקבלנה נק’ זיכוי אחת בלבד ובסה”כ 3.75 נק’ זיכוי. מדובר בתנאים זהים לחיילים משוחררות.

נקודות זיכוי
נקודות זיכוי מוגדרת בסעיף 33א’ לפקודת מס הכנסה כסכום “המקוזז כנגד המס של אותה שנה”. ערכה של נקודת זיכוי נכון לשנת 2010 עומד על קרוב ל – 2400 ש”ח לשנה, דבר שמפחית את נטל המס החודשי בקרוב ל – 200 ש”ח. נקודות הזיכוי ניתנו בעיקר על מאפיינים אישיים המצדיקים הקטנה של נטל המס.

 

כיצד ההטבות במס הכנסות ממומשות?

המעביד רשאי לתת לך את נק’ הזיכוי, כנגד ת. שחרור ו/או ת. סיום שירות וכן יש למלא הצהרה על גבי טופס 101/130. את הטפסים יש להגיש למעסיקך. היה ועבדת במסגרת 3 השנים הפטורות במס הכנסה מבלי לקבל את הפטור, פנה לסניף מה הכנסה הקרוב למקום מגוריך, ובדוק אפשרות החזר מס.

החזרי מס

היות ומס הכנסה מחושב על בסיס הכנסה שנתית, חיילים משוחררים אשר לא עבדו לאורך כל השנה, מגיע להם החזר מס. לחילופין, אם אתם עובדים בשתי עבודות, עליכם לעשות “תיאום מס” כדי ששלטונות המס לא יגבו מכם סכומים גבוהים.

להחזרי ותיאומי מס, יש לפנות למס הכנסה עם כל הטפסים הרלוונטים.

ביטוח לאומי

ביטוח חובה שהמדינה גובה, ובעזרתו היא מגוננת על תושביה מכל מיני מקרים אשר התושב המבוטח אינו יכול להתפרנס בעצמו. התשלום לביטוח לאומי הוא חובה לכל מי שמלאו לו 18 שנים, ללא כל אפשרות לזיכויים והחזרים, גם כאשר אינכם נמצאים בארץ.

ביטוח בריאות

ביטוח אשר אמור לכסות לתושב את העלויות כאשר הוא חולה. גם ביטוח הבריאות הוא חובה לכל מי שמלאו לו 18 שנים, גם כאשר אינכם נמצאים בארץ. בתום שירותכם הצבאי, אתם חוזרים באופן אוטומטי להיות מבוטחים בקופת החולים שהייתה בה טרם הגיוס.

אופן התשלום לביטוח לאומי וביטוח בריאות

  • עובד שכיר – דמי הביטוח מנוכים באופן אוטומטי משכרך
  • עובד עצמאי/אינו עובד (גם לא מקבל דמי אבטלה) – יש לשלם את הביטוחים באופן עצמאי, לאחר הרשמה בסניף ביטוח לאומי הקרוב.
  • סטודנט במוסד השכלה גבוהה – יש לשלם את הביטוחים באופן עצמאי, כנגד פנקסים שיישלחו אליך אחת לרבעון.
  • מקבל דמי אבטלה – הסכום מנוכה באופן אוטומטי מדמי האבטלה.

לשוהים בחו”ל

כאמור, לשוהים בחו”ל אין פטור מתשלום דמי ביטוח ועליכם להמשיך ולשלם כרגיל. אם אתם מתעתדים לעזוב את הארץ לתקופה שעולה על 6 חודשים, עליכם להודיע על כך לביטוח לאומי בסניף הקרוב למקום מגוריכם ולהסדיר את התשלומים (לרוב, מופחתים). חיילים משוחררים רבים שחזרו אחרי טיול ארוך, נדרשים לשלם סכומים גבוהים לביטוח לאומי לאחר חזרתם, משום שהם לא דאגו לטפל בנושא טרם נסיעתם.

מחפשים עבודה מועדפת?

אתר מועדפת בעיר הוא המקום למצוא בו עבודה מועדפת! הגישו קורות חיים או מלאו את הפרטים שלכם ואנו נעזור לכם למצוא עבודה מועדפת בקלות בעיר מגוריכם או לחילופין בעיר בה אתם רוצים לעבוד.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח