הצעות עבודה לחיילים משוחררים - פתרונות - גיוס עובדים

הצעות עבודה לחיילים משוחררים

הצעות עבודה לחיילים משוחררים

אילו הצעות עבודה לחיילים משוחררים מוכרות כמועדפת?

לאחרונה פורסם כי אחוז האבטלה במדינת ישראל ירד ל – 5.9%, מספר הנמוך בתולדות המדינה. גם אצל חיילים משוחררים, המצב מצוין. ישנן הצעות עבודה לחיילים משוחררים רבות, ממלצרות ועד עבודה בתחנת דלק, מטבחות ועד שירות לקוחות. אך חיילים משוחררים צריכים תמיד לשים לב, אילו עבודות מעניקות להן מענק עבודה מועדפת ואילו לא. כאמור, השוק מציע מגוון רחב של הצעות עבודה לחיילים משוחררים.

אך חיילים משוחררים מאז ומעולם, נמשכו דווקא לעבודות בבתי מלון. מה יש בעבודה בבית מלון שגורמת לכ”כ הרבה חיילים משוחררים לבוא אליה? אולי הסיבה הראשונה במעלה, היא תחושת החופש והיוקרה שיש בבית מלון, לעומת עבודות אחרות, בעיקר על רקע העובדה שחיילים משוחררים מגיעים לאחר שירות ארוך בצבא, בו הם לא היו אדונים לעצמם וכל הזמן אמרו להם מה לעשות.

 

מהן הצעות הפופולריות לחיילים משוחררים?

אחת הצעות העבודה לחיילים משוחררים המעניינת ביותר, הוא תפקיד הקב”ט. קב”ט – קצין ביטחון, אחראי כמובן על הביטחון של האורחים אך גם של העובדים. קב”ט הוא התפקיד היחיד בבית מלון שיש לו כניסה לכל מקום במלון. מעבר לכך, קב”טים אחראים על כל מערך האש במלון, וחייבים להכיר כל נקודת כיבוי אש שישנה. בנוסף, קב”טים עוברים הכשרת עזרה ראשונה, ומחזיקים ערכה כזו בכמה מקומות. במקרים מסוימים, קב”ט רשאי לבדוק אף בתיקי העובדים לפני היציאה מהמלון. חיילים משוחררים רבים מרגישים טבעי לעבוד בתור קב”ט מיד לאחר הצבא, בעיקר חבר’ה שהגיעו עם רקע צבאי.

ניתן למנות עוד הצעות עבודה לחיילים משוחררים מעניינות, כגון צ’קרית, או פקידי קבלה. תפקידה של הצ’קרית, הוא לבצע את כל חיובי מזון ומשקאות של האורחים. צ’קרית לרוב תשב בכניסה לחדר האוכל, במסעדות, ובכל מקום שיש צורך לחייב אורחים. זהו אחד התפקידים האחראים בבית המלון. פקידי קבלה, נחשבים בבתי מלון רבים לאנשים האיכותיים ביותר. חיילים משוחררים רבים רוצים להיות פקידי קבלה, אך מדובר בתפקדי מצומצם, שדורש רמת אנגלית גבוהה יחסית.

בין הצעות העבודה לחיילים משוחררים המשתלמות מכולן, ניתן למנות את הדור-מן, בל-בוי, מלצרי מסעדה ולובי ורום סרוויס. מדובר על תפקידים שבכולם מרוויחים טיפים, בחלקן יותר, בחלקם פחות, אך הטיפים הללו הם בהחלט תוספת משמעותית לשכר. תפקיד הדורמן/בל בויי, די דומה. מדובר בשני תפקידים שהעובדים בהם מחוייבים לעמוד בניסה למלון ולעזור לאורחים בסחיבת המזוודות לחדר.

מלצרי מסעדה ולובי, אמנם מגישים אוכל כל יום העבודה שלהם, אך בחלק מהמקומות, יכולים להביא בכל יום עבודה טיפים שמנים, שעושים את חייהם טובים יותר. בין הצעות עבודה לחיילים משוחררים שניתן לפתח מהן קריירה, ניתן למנות את הטבחים והקונדיטורים, ואת מלצרי חד”א. במקרה של טבחים וקונדיטורים, לרוב מגיעים חבר’ה אחרי קורס טבחות ו/או כמה שנות ניסיון, לכן די ברור שהם ינסו לפתח מזה קריירה.

דווקא מלצרי חדר אוכל, הם מהמקומות הטובים ביותר לזנק מעלה בסולם הדרגות בבית מלון. חד”א, הוא אחד המקומות המרכזיים בבתי מלון, שכל המנהלים מתרכזים לשם כמה פעמים ביום. עובד אשר מוכיח את עצמו, לעיתים תוך 3-4 חודשים הופך להיות קפטן בחד”א ומשם הדרך מעלה פתוחה בפניכם. זו הסיבה מדוע תפקיד זה הוא אחת הצעות עבודה לחיילים משוחררים הטובות ביותר.


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח