הצעות עבודה מועדפת - פתרונות - גיוס עובדים

הצעות עבודה מועדפת

הצעות עבודה מועדפת

כל מי שחי בישראל יוכל להעיד כי השירות הצבאי מהווה חלק מהותי בבניית האישיות של כל אחד מאיתנו. עם זאת, עבור רבים “כור ההיתוך” הזה כולל שלב נוסף, המתבצע דווקא לאחר השחרור. קוראים לו עבודה מועדפת, ונוצר הרושם שהוא הופך לשגרת החיים של אינספור צעירים כיום, לפני או אחרי הטיול הארוך לחו”ל, הלימודים האקדמיים ושאר נקודות ציון בדרך לחיים עצמאיים.

אם הגעתם עד לכאן, ואתם חיילים משוחררים, סימן שאתם כבר נחושים להתחיל חצי שנה של עבודה מאומצת בתמורה לקבלת המענק המיוחל. כעת, נותר לכם למצוא רק את המקום שיעסיק אתכם. להלן כל מבחר אפשרויות החיפוש שעומדות בפניכם.

אני והחבר’ה

השתחררתם מהצבא? סביר מאד להניח שאתם מצטרפים כבר למעגל שלם של חיילים משוחררים שאת חלקם אתם מכירים מהבסיס, מהיחידה או מהפלוגה. מעבר למפגשי הבירה השבועיים ב”אזרחי”, הם יכולים גם לסייע לכם במציאת עבודה. במילים אחרות: בדקו בדיוק איפה החברים שלכם עובדים, ועל מה הם יכולים להמליץ לכם. ואגב, ההמלצה הברורה היא להשקיע את המאמצים בחברים מהאזור שלכם. ברור כי עבודה מועדפת בבאר שבע תתאים בעיקר למתגוררים בבירת הנגב, או ביישובים הסמוכים. חבל לנסות לרעות לשווא בשדות זרים: אחרי הכול, הדלק היום יקר מאוד. ולאחר השחרור, צריך לשלם גם על התחבורה הציבורית.

 

היבט אחר של ההתאמה המקומית הזו הוא, כמובן, חיפוש מודעות במקומונים השונים, לרוב בקטגוריה מובדלת של “חיילים משוחררים”. ברור שמודעות מסוג זה תהיינה מיועדות לתושבי האזור בלבד, ושימוש בהן הוא אפשרות לגיטימית בהחלט.

רשת התעסוקה

עבור צעירים רבים, האינטרנט הוא יותר מאשר פייסבוק, יוטיוב או אתרי חדשות- זהו המקום בו הם מוצאים את העבודה הבאה שלהם. כך, קיימים באינטרנט לא מעט לוחות דרושים כלליים, אשר בהם ייצוג נכבד גם לאוכלוסיית החיילים המשוחררים. באמצעות חיפוש פשוט, אפשר להגיע לעשרות משרות בכל אזור, ולשלוח אליהן קורות חיים בלחיצת כפתור.

גם החברות המעסיקות, מודעות לתפקידו הנכבד של האינטרנט בחיי הצעירים, ולכן יציעו את מרבית המשרות שלהן, באופן בלעדי, בלוחות המקוונים. ואגב, יש בנמצא גם לא מעט אתרים אשר מוקדשים כולם לנושא העבודה המועדפת. בהם, לא ניתן למצוא ולו משרה אחת שאינה מיועדת לאלה שהחזירו את המדים לבקו”ם בשנתיים האחרונות.

היחידה להכוונת חיילים משוחררים

תתפלאו, אבל גם מחוץ לצבא יש יחידות. אחת המרכזיות שבהן היא היחידה להכוונת חיילים משוחררים, אשר מרכזיה פרושים בכל רחבי הארץ. מעבר לסיוע בנושאים רבים הנוגעים לחיים שאחרי הצבא, אפשר גם למצוא עבודה דרכה. יועצי היחידה יפגשו עם כל חייל וחיילת סמוך למועד השחרור, ובהתאם להעדפותיהם ולמפת התעסוקה באזור בו הם מתגוררים, בוודאי ימצאו עבורם את המשרה המתאימה.

חברות ההשמה

אפשרות אחרת למציאת עבודה מועדפת נוגעת לחברות ההשמה וכוח האדם השונות, הפועלות בכל רחבי הארץ. הנקודה האחרונה דורשת הבהרה: יש להבחין, אם כן, בחברות אשר פועלות בפריסה ארצית, לבין אלה שמציעות משרות רק בחתך גיאוגרפי מסוים. כאשר מחפשים, למשל, עבודה מועדפת בדרום, רצוי שלא לבחור בחברות המתמקדות אך ורק באזור הצפון, זה ברור.

בכל אופן, חברות ההשמה האלה קולטות אליהן את פרטי החייל המשוחרר, ומנסות להתאים לו את המשרה הטובה ביותר- לעיתים במחיר של ניכוי אחוז מסוים מסכום המשכורת.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח