זכויות של חייל משוחרר - פתרונות - גיוס עובדים

זכויות של חייל משוחרר

זכויות של חייל משוחרר

הכניסה לחיים האזרחיים ישירות ממסגרת צבאית נוקשה יכולה להביא איתה לא מעט קשיים וזו הסיבה שחוקק חוק זה, במטרה לסייע לכל אותם חיילים משוחררים באמצעות מענקים כספיים, הקלות בתחומים שונים ביניהם השכלה, דיור, הקמת עסק, יציאה לדרך זוגית, הכשרה מקצועית ועוד.

במאמר הבא בחרנו לפרט עבורכם את הזכויות העיקריות של חייל משוחרר.

פרט לעובדה שכל חייל משוחר העונה להגדרת החוק, מקבל בעת שחרורו מענק שחרור ומשתחרר עבורו פיקדון אישי שנחסך למענו במהלך שירותו הצבאי למטרות לימודים, פתיחת עסק, מיסוד קשר זוגי או מגורים, לאותו חייל זכויות רבות נוספות. חשוב לציין שגובה סכום הפקדונות והמענקים המגיעים לחיילים משוחררים משתנים בהתאם לסוג השירות ולמשך הזמן בו שירת בצה״ל.

 

ייעוץ והכוונה לחיילים משוחררים – כל חייל משוחרר זכאי לקבל ייעוץ אישי שמטרתו למסייע לו בנושאים שונים הקשורים לקשת רחבה של תחומים בתעסוקה ו/או בנושא של לימודים אקדמאיים גבוהים. בנוסף, אותו שירות ייעוץ יעזור לחייל המשוחרר לקבל מידע בנושא של השלמה הכנסה, סוגי מסלולים, הכשרות וקורסים ואף יוכל לבצע אבחון תעסוקתי במימון חלקי. למידע נוסף, קיראו באתר על הקרן להכוונת חיילים משוחררים.

פטור זמני מתשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות – במשך חודשיים כחלק מזכויותיו של חייל משוחרר, קיים פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות.

הלוואה בתנאים מועדפים – כל חייל שסיים את שירותו הצבאי בצה״ל או סיים שירות לאומי אזרחי זכאי לקבל הלוואה עד לגובה סכום של 12,000 ש״ח. את ההלוואה ניתן לבקש לצורכי דיור, לימודים, הקמת עסק, נישואין ומטרות נוספות.

פטור מארנונה לחיילים משוחררים- חיילים משוחררים זכאים להיות פטורים מתשלומי ארנונה עד ארבעה חודשים מהיום בו השתחררו.

כאמור, כל אותן זכויות מטרתן להקל על החייל המשוחחר ולאפשר לו להשתלב בחיים האזרחיים כמה שיותר בקלות. זה בא לידי ביטוי גם בעבודה מועדפת לחיילים משוחררים. מלבד אותן זכויות שציינו לעיל, קיימות זכויות רבות נוספות ביניהן מחיקת רישום פלילי עבור חיילים משוחררים שביצעו את אותן עבירות לפני הגיוס, תכניות ומסגרות שונות לשילוב אותם חיילים בתעסוקה, מענקים לרכישת ציוד הביתה עבור חיילים משוחררים הנמצאים במצב כלכלי רעוע ועוד. אחת המקומות הפופולאריים למצית עבודה מועדפת לחיילים משוחררים היא כמובן העיר תל אביב, אך עבודות מועדפות קיימות בכל הארץ.


 

  • שתף את הפוסט

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח