עבודה מועדפת בקיבוץ עם מגורים - פתרונות - גיוס עובדים

עבודה מועדפת בקיבוץ עם מגורים

עבודה מועדפת בקיבוץ עם מגורים

קיבוצים רבים פזורים ברחבי הארץ להם מפעלים בתעשיית הפלסטיק, האלומיניום, הזכוכית ועוד. בקיבוצים השונים פזורות גם בריכות שחייה, בתי הארחה, חדרי כושר שלא לדבר על החקלאות הענפה הכוללת חוות גידול של בעלי חיים, מטעים של פרחים, עצי פרי, גידולי ירקות, זיתים, כרמים ועוד.

עבודה מועדפת בקיבוץ עם מגורים היא ללא ספק בין האופציות המועדפות על חיילים משוחררים שסיימו את חובתם בשירות המדינה בין אם בצה״ל או בשירות לאומי, וכעת מחפשים את דרכם להשתלב באזרחות ו״על הדרך״ גם לחסוך כמובן כסף. עבודה מועדפת הינה דרך נפלאה לחסוך כסף שכן פרט למשכורת אותה אנו מקבלים חודש בחודשו, בסופן של השעות המוגדרות בחוק, אנו מקבלים מענק של כמה אלפי שקלים שיסייעו לנו להתחיל את חיינו ולהשתלב באזרחות.

היתרונות של עבודה מועדפת בקיבוץ עם מגורים

  1. אין צורך להסתבך עם תחבורה ציבורית בכל בוקר ובכל אחר צהריים מחדש, מה שחוסך לנו זמן רב ביומיום. אנו נמצאים כבר בקיבוץ בו אנו עובדים ויכולים להתחיל את העבודה בזמן.
  2. עבודה עם מגורים חוסכת לנו את עלות המגורים וההוצאות הנלוות להשכרת דירה, כך אנו יכולים לחסוך את רוב המשכורת שאנו מקבלים, שכן לרוב זו המטרה העיקרית שלנו כחלק מהיותנו משתתפים בתכנית ״עבודה מועדפת״.
  3. לגור בקיבוץ זו חוויה ייחודית, מעצימה וכייפית בפני עצמה שלא בטוח נוכל לחוות אותה בשלב מאוחר יותר של החיים. אמנם הקיבוצים של היום הם כבר לא הקיבוצים של פעם, אך עדיין ניתן לחוות מהי שיתופיות, לאכול יחדיו בחדר האוכל, לחגוג ביחד חגים ומאורעות משמחים, להתחבר ולהכיר לאנשים ולהעצים את החוויה עוד יותר.

סוגי עבודות בקיבוצים

  • חקלאות – קטיפי פירות ואריזה, עבודה בחממות, עבודה במשתלות ובגידולי שדה.
  • בעלי חיים – העבודה כוללת בין השאר חליבה של פרות או עיזים, טיפול בחוות סוסים, עבודה בלול תרנגולות, פינות ליטוף ועוד.
  • תיירות- עבודה בצימרים שבקיבוץ או בבתי הארחה.
  • ספורט – עבודה בתור מציל.
  • תעשייה – עבודה במפעלים השונים הפזורים בקיבוצים.

עבודה מועדפת נכללת גם בעבודות שמירה, עבודות בניין ותשתיות, עבודות גינון, עבודה בתחנת דלק ועוד.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

שלח קו"ח